Catherine Gaudet Les jolies choses
location
time
55 min
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19h30
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19h30
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19h30
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17h00
- Full price41 €
- Under 3014 €
- Job seeker17 €
- Social minima8 €
At the forefront of a new wave of Canadian dance, Catherine Gaudet chases in the body “the tremors of the unconscious and the micromovements that give away the emotions and feelings we try to hide.” The choreographer has established her signature with a series of acclaimed pieces from Berlin to Montreal. Piece titles such as Grosse fatigue (exhaustion), Sourire forcé (forced smile) or L’affadissement du merveilleux (Withering wonder) say a lot about her creative intent. With her new piece Les jolies choses, Catherine Gaudet brings together five virtuosic performers whose bodies hustle to the beat of the metronome. Their mechanical movements resume, powering up a machine that requires impeccable rigor from them. For Gaudet, “there is a nourishing anger driving the piece, an almost adolescent moment of revolt. The desire to reclaim one’s autonomy and creative freedom manifests itself.” The finale, set to death metal, emphasizes even more the urgency of being on stage. Les Jolies choses is an impactful work.
Philippe Noisette
Une oeuvre de la maturation du langage artistique de Catherine Gaudet, qui expose les contradictions de notre époque.
Iris Gagnon-Paradis, La Presse (Québec)
Un chef d'oeuvre, un spectacle hypnotique.
Philippe Couture, La Pointe (Québec)
Un tour de force pour les danseurs et un défi pour le public.
Jacqueline Van de Geer, Westmount Magazine (Canada)
Extrêmement engageant pour les danseurs - dont on salue l'engagement - ce spectacle "coup de fouet" met le public sous tension.
Lodie Kardouss, pzazz
Retenez bien son nom, Catherine Gaudet, car il faudra désormais compter avec elle ! Méconnue jusqu'alors en France, la jeune chorégraphe canadienne a envoûté le public de la Biennale de la Danse de Lyon et du Pavillon Noir à Aix-en-Provence.
Marie Godfrin-Guidicelli, La Provence
La chorégraphe québécoise, Grand prix de la danse de Montréal 2022, nous offre une pièce de résistance, franchement jubilatoire.
Philippe Verrièle